Trefpunt Oud-Alblas | Nieuws

Persbericht | Naam bekend van het nieuwe multifunctionele dorpshuis Oud-Alblas

Geschreven door Bestuur. Gepost in Nieuws.

Deze week is de naam vastgesteld voor het nieuwe dorpshuis Oud-Alblas, dat in 2017 aan de Beemdweg zal verrijzen. De zeer toepasselijke naam is geworden "De Beemd".

Als prijswinnaar is door een 7-koppige jury gekozen: mevrouw R. den Hertog uit Oud-Alblas. Zij heeft het diner voor twee gewonnen. Ze mag naar keuze gaan dineren bij De Kat in de Wilg (Oud-Alblas), De Krom (Oud-Alblas) of De Burgemeester (Bleskensgraaf). Samen met haar man heeft ze vier namen ingediend, zodat vrijwel zeker is, dat hij door zijn echtgenote zal worden uitgenodigd om mee te genieten van de prijs. Er waren meerdere inzenders met de nieuwe naam, maar mevrouw Den Hertog had een uitgebreide en originele toelichting van de door haar gekozen naam bijgevoegd:

De Beemd: deze naam zal snel vertrouwd klinken. Dagelijks zijn er vele dorpsgenoten die wandelend, fietsend of op een skateboard enz. 'een rondje Beemd' doen. De betekenis van beemd is laaggelegen grasland. Hierop wordt het dorpshuis immers gebouwd en zal ook het uitzicht vormen als we van binnen een blik naar buiten werpen. Ook onze jeugd is graag te vinden op 'het trapveld' aan de Beemd(weg) en wil na afloop van een potje voetbal natuurlijk graag een consumptie nuttigen in "De Beemd".

De overige inzenders  van de naam De Beemd zullen een attentie ontvangen van het bestuur van Stichting Multifunctionele Accommodatie Oud-Alblas.

De jury bestond uit:

• de Commissie van Goede Diensten, die een allereerste aanzet gegeven hebben om tot een nieuw dorpshuis te komen: de heer Sjoerd Veerman, de heer Cees Kortleve en de heer Paul Verschoor;
  • de adviseurs van het vorige bestuur, die de weg naar het nieuwe dorpshuis verder geplaveid hebben: de heer Henk Bezemer, de heer Arie Karreman en de heer Gert Krijgsman en
  • de oud-voorzitter van de stichting: mevrouw Thea Plugge.

Op zeer korte termijn wordt de bouwvergunning ingediend en hoewel het krap wordt, streeft het bestuur samen met de gemeente er naar nog voor de zomervakantie de eerste paal te slaan. Verheugend is ook dat de landhoofden van de brug van Westeinde naar Beemdweg zullen worden verbreed om gemakkelijker een toegang te maken voor verkeer naar de bouwplaats en waarvan ook de verschillende landeigenaren kunnen profiteren die vestigingen en/of percelen aan de Beemdweg hebben.

Op de site van Trefpunt (www.trefpuntoudalblas.nl) komt in de loop van deze week een tekening en een buitenaanzicht van "De Beemd".

Algemene informatie

Gemeenschapscentrum Trefpunt